Suntem la începutul unei mari schimbări”, anunța ieri Maria Mădălina Turza, consilier de stat la Cancelaria premierului. În cursul zilei de ieri aceasta a făcut anunțul că numărul unic național 119 a devenit activ. Acest număr este destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare, neglijare copilului și este parte integrantă din Programul Național de Suport al Guvernului pentru copiii, în contextul pandemiei de Covid 19 – DIN GRIJĂ PENTRU COPII, adoptat prin OUG. Nr. 105/2021.

La acest număr pot suna copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, părinții, rudele sau cetățenii care au cunoștință de astfel de cazuri, 24/24 ore.
Scopul acestui număr unic la nivel național este de a depista și interveni cu specialiști din domeniul protecției copilului, în timp real în situațiile în care integritatea fizică și psihică a copiilor este în pericol.

Numărul 119 beneficiază de o infrastructură complexă de intervenție specializată și suport pentru copii, în timp real:
🚩 în cele 47 de Direcții de Protecție a Copilului din țară funcționează începând de astăzi birouri de operatori call-center 24/24 de ore, care preiau apelurile,
🚩 operatorii call-center utilizează o platformă digitală integrată, interconectată cu numărul 112.
🚩 fiecare apel este monitorizat, gestionat în baza unor proceduri clare și niciun caz nu poate fi închis fără soluționare.
🚩 există echipe mobile de intervenție specializată ale DGASPC în fiecare județ din țară formate din specialiști în protecția copilului, care intervin în timp real 24/24 ore,
🚩 în situațiile de risc imediat la adresa vieții copilului, numărul 119 este interconectat cu numărul unic de urgență 112, care preia cazurile în regim special,
🚩 în situațiile în care copiii necesită doar suport psiho-emoțional, sunt transferați telefonic către echipele de psihologi existente la nivelul tuturor DGASPC din țară.

Pentru ca astăzi să fie operațional numărul 119, peste 100 de specialiști din cadrul STS – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în 41 de județe au achiziționat echipamente și suport logistic, au instruit operatorii și au coordonat departamentele tehnice ale operatorilor de comunicații mobile, cele 47 de DGASPC-uri au realizat un efort susținut de organizare internă și alocare de resursă umană concretizat în 280 de operatori call-center și peste 100 de specialiști constituiți în echipe mobile, iar ANPDCA a elaborat procedurile interne de gestionare a apelurilor.

O normalitate pe care România o aștepta de peste 30 de ani.” a mai declarat, în încheiere, Maria Mădălina Turza.

Sursă: Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.