Începând cu acest an, PFA-urile/II-urile/IF-urile NU mai au obligația depunerii documentelor fiscale pe perioada de inactivitate temporară, conform OUG 11/2022. Aplicarea prevederilor de mai sus încetează la data reluării activității sau la împlinirea unui termen de 3 ani de la data înregistrării în Registrul Comerțului.

În Monitorul Oficial nr. 97/31.01.2022 a fost publicată Ordonanța Guvernului nr. 11 din 31 ianuarie 2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru modificarea unor termene.

Astfel, a fost reglementat faptul că, pe perioada de inactivitate temporară înscrisă în Registrul Comerțului, entitățile înregistrate în registrul comerțului, cum ar fi societățile comerciale, persoanele fizice autorizate (PFA, II, IF) nu au obligația depunerii declarațiilor fiscale aferente acestei perioade (anterior, regimul derogatoriu se putea acorda doar în urma depunerii unei solicitări la organul fiscal) începând cu data de 1 a lunii următoare înscrierii mențiunii privind inactivitatea temporară în Registrul Comerțului.

Celelalte entități nu au obligația depunerii declarațiilor fiscale, pentru perioada pentru care au solicitat suspendarea activității la organismele care le-au autorizat, începând cu data de 1 a lunii următoare înscrierii mențiunii privind suspendarea activității în registrul contribuabililor.

Aplicarea prevederilor de mai sus încetează la data reluării activității sau la împlinirea unui termen de 3 ani de la data înregistrării în registrul comerțului a mențiunii privind inactivitatea temporară sau a mențiunii privind suspendarea activității în registrul contribuabililor.

Obligațiile de declarare aferente activității desfășurate anterior înregistrării inactivității temporare/suspendării, se mențin.

Sursă: https://www.fiscalitatea.ro/

Reclamă Bottom Ad

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.