Mirela Negoiţă, unul dintre cei mai cunoscuţi medici stomatologi din judeţul Buzău şi-a exprimat punctul de vedere vis-a-vis de reacţia Casei de Asigurări Buzău privitor la dorinţa celei dintâi şi a altor câţiva colegi de a lucra neremunerat în slujba statului. Totodată, familia Negoiţa deţine unul dintre cele mai moderne stabilimente de specialitate din oraş şi încă un centru similar în comuna Cernăteşti, iar potrivit spuselor doamnei doctor, în ambele cazuri s-au încercat demersuri pentru ca acestea să devină accesibile tuturor asiguraţilor CAS.

Dr. Mirela Negoiţă în timpul actului medical. Sursă foto: Facebook

Redăm în continuare rândurile postate pe contul reţelei de socializare Facebook, de către medicul Negoiţă:

Gânduri deschise către doamna Simona Anghel, director de contractare la Casa de Asigurări Buzău

Stimată doamnă,
Nu am nici timp si nici obiceiul să spun ce am de spus la ureche si imi doresc sa se stie ceea ce gandesc. Din pacate, evaluările mele, în calitate de contribuabil si de medic, în ceea ce va priveste, sunt proaste. Nu întreb cine v-a pus acolo, pentru ca stiu. Nu va întreb ce v-a recomandat pentru acest post, ocupat anterior de un medic, pentru ca recomandarea nu se bazează pe calități, ci pe oameni care v-au numit pentru ca erați membră PD. Va intreb doar ce aveti cu pacienții? Cu ce va supăra acești oameni care va plătesc si care au dreptul să meargă unde doresc si banii Casei sa-i urmeze, dincolo de interesele si preferintele dumneavoastra. 
Concret, mi-am oferit de două ori disponibilitatea sa vin in ajutorul buzoienilor, oferindu-mi experienta si punandu-mi la treaba resursele create din munca proprie si fara bani de la stat. 
Prima dată, am vrut sa pun la dispoziție gratuit cel mai modern centru medical din rural, la Cernatesti, unui grup de medici care lucrau în condiții improprii. Ati tras sfori, ati reclamat, ati dat răspunsuri hilare – precum cel referitor la inexistenta cailor de acces între Cernatesti si Blajani -, sau ati invocat ca soluție aberantă existența Spitalului Sapoca. Acestea si mai mari enormități decat acestea ati raspuns. S-a făcut voia dumneavoastra! Ati învins pacienții si medicii! Si azi stau la fel!
M-am convins de lipsa dumneavoastra de buna-credinta si viziune si mi-am valorificat investiția, pe care doream sa o pun gratuit la dispoziție, asa cum scria în dosarul între ale cărui file nu prea știați sa cititi si am sperat ca timpul si implicarea va va lumina. 
Acum, în intenția de a oferi macar câtorva pacienți dreptul de a încasa de la stat ceea ce plătesc lunar la fondul de sanatate – pe stomatologie suma este un sfert din salariul dumneavoastra – mi-am oferit disponibilitatea mea si a colegilor mei medici, în număr de patru, sa încheiem un contract cu Casa de Sanatate. Încă o dată v-ați dovedit „priceperea” în tergiversarea si interpretarea în maniera personală a lucrurilor. Nu ma mira. Nu sunteti medic. Nu ati facut o ispravă profesională și nu pricepeti ce inseamna sa servesti sistemul medical. Motiv pentru care ati comis-o iar! Mi-ati plimbat colegii pe drumuri, fără a fi capabilă să concentrati informația si sa lucrați în interesul pacienților. Am tras iarăși o concluzie amara: intr-o institutie cu o conducere buna si atatia profesioniști decide pe banii munciti ai pacienților un om fara competenta, fără consistență profesională, fără o meserie . 
Mare păcat pentru imaginea instituției și pentru pacienți, ca o persoana care nu are nici în clin si nici mânecă cu sistemul, incapabilă să găsească parteneri si sa pastreze ofertanți, ocupă un asemenea scaun. Va asigur ca dacă lucrați în privat sau erau mai multe case de asigurări, nu va prindea ziua de maine pe post. 
In concluzie, mi-am pus la dispoziție un spațiu modern, bine dotat, cu mare adresabilitate. V-ati batut joc, facandu-va placerea de vanator, nu de constructor – stiti bine ce spun! Le-ați furat dreptul pacientilor care vin in clinica noastra la un tratament echitabil din partea statului, intervenind prin tot felul de tertipuri. Din pacate nu sinteti o problema doar pentru stomatologie. Am destui medici pacienti si nu sunt tratatii mai bine. 
Noi, medicii, am dovedit ca putem profesa si fara dumneavoastra, dar dacă nu ar fi o normă legală imperativă care sa impuna plata asigurărilor de sănătate dumneavoastra ati putea? 
Nu stiu cat veti mai bloca buna activitate pe la Casa de Sanatate. Poate se va trezi cineva sa va așeze unde va este locul. Mai sunt oameni responsabili si cu putere de decizie in Buzau. E bine sa stie ca pacienții merita altceva! 
E bine sa stiti ca din afara pare ca va cam bateti joc de banii plătitorilor de asigurări de sănătate, ignorandu-le drepturile. 
Cat despre cazul in speta, ce sa mai spun?! Sa va pun imagini din clinica? La ce va folosesc!? Ati fost! Să vă pun poze de la Centrul Medical?! Nu ati venit la inaugurare si nici nu v-a interesat dacă ar fi util plătitorilor de asigurari. Singura provocare pe care v-o transmit: Sunteti mulțumită de ceea ce faceti pentru pacienți si de felul în care va faceti treaba? 
Eu nu as fi! M-as rușina teribil sa vad ca nu pun interesul pacientului pe primul loc.
Nu am timp sa ma lupt cu dumneavoastra. Dar sa stiti ca din punctul meu de vedere sunteti mare paguba pentru sistem. Raspund pentru ceea ce spun si daca va fi nevoie voi argumenta si cu alte exemple. Va doresc mai multă competenta si viziune si sa nu uitati ca, totuși, pacientii va plătesc.

Simona Anghel, director în cadrul CAS Buzău nu a putut fi contactată pentru a îşi exprima punctul de vedere.

Reclamă Bottom Ad

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.