joi, mai 30, 2024

ACTUALITATE | Începe distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți în județul Buzău

Custom ad 1

Instituția Prefectului Județul Buzău începe astăzi, 4.05.2023, distribuirea către U.A.T.- uri a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, astfel că până pe data de 8 mai, acestea vor ajunge la toți beneficiarii finali.

Sprijinul, acordat prin Ordonanța de Urgență nr.113 din 15 iulie 2022, emisă de Guvernul condus de Nicolae Ciucă, și care constă în tichete sociale pe suport electronic, în valoare de 2000 lei/nou-născut, se acordă mamelor aflate în situații de risc, iar cu sumele primite vor putea fi achiziționate scutece, îmbrăcăminte pentru bebeluș, articole sanitare și medicale pentru mamă și copilul nou-născut.

La nivelul județului Buzău vor fi distribuite 316 tichete, care sunt aferente perioadei mai 2022-martie 2023, sprijinul fiind susţinut din fonduri europene, prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD). Lista beneficiarilor finali va fi actualizată lunar.

Începând de astăzi, 316 mame aflate într-o situație de risc social, conform evaluărilor făcute de fiecare primărie, vor primi tichetul social pe suport electronic pentru nou-născuți, sub formă de card, cu care vor putea fi cumpărate cele necesare creșterii unui bebeluș. Ieri au fost recepționate aceste carduri iar astăzi, colegii mei din Instituția Prefectului s-au mobilizat și le vor distribui rapid către beneficiarii finali. Le aduc la cunoștință celor care consideră că ar fi putut fi pe aceste liste că situațiile se actualizează lunar, pot merge la Primărie pentru reevaluarea anchetei sociale. Sperăm să devină un ajutor constant care să încurajeze sporul natural și să susțină o viață aproape de normalitate. Gândurile noastre sunt în primul rând la copii”, declară prefectul județului Buzău, Daniel Țiclea.

În conformitate cu prevederile OUG nr.113/2022, categoriile de persoane care beneficiază de sprijin material pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi sunt:
– mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
– mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care fac parte din familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– mamele cu dizabilităţi care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
– mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, persoane dependente şi/sau care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale sau pe baza unui referat de anchetă socială întocmit de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;
– mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate şi care, din acest motiv, nu pot beneficia de drepturile civile;
– mamele minore care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
– mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina.

Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru nou-născuţi pentru destinatarii finali este de 2.000 de lei. Valoarea tichetului social pe suport electronic pentru nou-născuţi poate fi actualizată anual prin hotărâre a Guvernului, adoptată cu cel puţin 30 de zile înainte de încheierea anului calendaristic pentru anul calendaristic următor, în funcţie de rata medie anuală a inflaţiei şi în limita disponibilului financiar prevăzut în cadrul POAD.

Sursă: Instituția Prefectului – Județul Buzău

Mihaela Travel | Agentie de turism
Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -Custom ad 4
- Advertisment -

Cele mai citite articole