În cursul zilei de ieri, la sediul Consiliului Județean Buzău, s-a semnat primul contract de execuție pentru lotul 2 (Mizil – Pietroasele, 28,35km) din Autostrada Ploiești – Buzău, care va face parte din Autostrada Moldovei (pe ruta Ploiești – Pașcani, cu o lungime totală de 329 km). Acesta este primul contract care s-a semnat, având ca obiect unul din cele 13 loturi în care este împărțită Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, fiind cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Două contracte foarte importante semnate astăzi la Consiliul Județean Buzău, prin care Autostrada Moldovei devine realitate. A fost semnat contractul de finanțare prin PNRR pentru autostrada Buzău-Ploiești, precum și contractul de execuție pentru lotul 2. Este cel mai important contract de finanțare semnat prin PNRR până acum, dar și un proiect de care Buzăul are atât de mare nevoie. Felicitări domnului președinte Marcel Ciolacu, domnului ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu, domnului director general al CNAIR Cristian Pistol și tuturor celor care au făcut posibil ca această dorință a noastră, a buzoienilor, să devină realitate.”, a declarat pe o rețea de socializare Petre Emanoil Neagu, președintele Consiliului Județean Buzău, cu ocazia semnării acestui contract.

Durata de execuție a contractului semnat ieri este de 20 de luni, lucrările având o garanție de 10 ani. Contractul are o valoare totală de 1,249 miliarde lei fără TVA, iar constructorul desemnat pentru construcția acestui tronson Asocierea SC Coni SRL (lider de asociere) – Trace Group Hold PLC. În proiect este prevăzută construcția a douăzeci de poduri. „Suma este de 3,8 miliarde fără TVA. E cel mai important contract de finanțare din PNRR semnat până acum. Cea de-a doua operațiune de azi a fost semnarea pentru lotul 2, această secțiune între Ploiești și Buzău e împărțită în trei loturi. Suntem aproape de a semna și vom semna în zilele următoare și lotul 1. Pentru lotul 3 trebuie să așteptăm sentința instanței, undeva în 22-23 iunie, după care se va trece și la semnarea acestui contract. N-o să aștept sfârșitul anului 2023 pentru semnarea de contracte. Până la sfârșitul acestui an trebuie să se semneze toate cele 13 contracte pentru A7, astfel încât să existe 4 ani de execuție și să fie gata lucrările până în 2026. Toate contractele sunt pe roșu, ceea ce înseamnă direct execuție. Bacău – Pașcani aștept să fie semnat mai repede decât borna din PNRR”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.