La finele anului 2021, Agora Buzău, publicaţie locală dedicată vieţii politice şi administrative din judeţul Buzău, a realizat un sondaj privitor la activitatea presei locale, în care respondenţilor li s-au adresat întrebări privitoare la activitatea presei locale în general, dar şi punctual pe medii de difuzare sau cunoştinţe în privinţa realizatorilor, moderatorilor sau a denumirii celor mai populare emisiuni televiziune/ radio difuzate.

Iată conţinutul şi rezultatele sondajului:

1. Ce tip de presă consumați cel mai des?

75,1% adică 780 dintre respondenţi au răspuns: Presa online (site-uri de profil)

2,3% adică 24 dintre respondenţi au răspuns: Presa scrisă (ziare, reviste sau alte publicații printate)

4,6% adică 48 dintre respondenţi au răspuns: Televiziune (analogică sau digitală)

17,9% adică 186 dintre respondenţi au răspuns: Radio

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

2. Cât de mult urmăriți posturile locale de televiziune (la televizor)?

80,6% adică 837 dintre respondenţi au răspuns: Aproape deloc (sub 1 h) / zi

13,9% adică 145 dintre respondenţi au răspuns: Între 1-2 ore/ zi

5,3% adică 56 dintre respondenţi au răspuns: + 3 ore/ zi

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

3. Cât de mult urmăriți posturile locale de televiziune (online)?

91,7% adică 952 dintre respondenţi au răspuns: Aproape deloc (sub 1 h) / zi

5,3% adică 56 dintre respondenţi au răspuns: Între 1-2 ore/ zi

2,8% adică 30 dintre respondenţi au răspuns: + 3 ore/ zi

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

4. Ce gen de programe urmăriți la televiziunile locale?

82,5% adică 857 dintre respondenţi au răspuns: Ştiri (buletinele informative)

12% adică 125 dintre respondenţi au răspuns: Emisiuni

2,9% adică 31 dintre respondenţi au răspuns: Mica publicitate & anunțuri

2,4% adică 25 dintre respondenţi au răspuns: Videoclipuri muzicale

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

5. Care este intervalul orar în care urmăriți posturile locale de televiziune?

31,3% adică 325 dintre respondenţi au răspuns: 17:00 – 18:00

37,4% adică 389 dintre respondenţi au răspuns: 18:00 – 19:00

14,6% adică152 dintre respondenţi au răspuns: 19:00 – 20:00

6% adică 63 dintre respondenţi au răspuns: 20:00 – 21:00

9,5% adică 99 dintre respondenţi au răspuns: 21:00 – 22:00

0,9% adică 10 dintre respondenţi au răspuns: 23:00 – 17:00

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

6. Urmăriți posturile locale de televiziune în weekend (sambăta și duminica)?

19,3% adică 201 dintre respondenţi au răspuns: DA
80,7% adică 837 dintre respondenţi au răspuns: NU

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

7. Ce televiziuni locale urmăriți cel mai des? (Menționați primele trei preferințe, descendent, în ordinea timpului de vizionare acordat)

34% dintre respondenţi au răspuns: FOCUS TV

31,3% dintre respondenţi au răspuns: CAMPUS TV

18,5% dintre respondenţi au răspuns: TV SUD EST

15% dintre respondenţi au răspuns: ALTELE

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

8. Care este denumirea programului de televiziune sau a emisiunii realizată de un post local, pe care o urmăriți cel mai des? (puteți enumera până la trei variante)

31,7% dintre respondenţi au răspuns: SENS DIRECT (FOCUS TV)

28,2% dintre respondenţi au răspuns: COCKTAIL (CAMPUS TV)

25,1% dintre respondenţi au răspuns: C-AM PUS PUNCTUL PE I (CAMPUS TV)

15% dintre respondenţi au răspuns: ALTELE

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

9. Care este numele realizatorului tv sau de radio, de la un post local, pe care-l urmăriți cel mai des? (puteți enumera până la trei variante)

31,7% dintre respondenţi au răspuns: DORU GHEORGHIADE, SENS DIRECT (FOCUS TV)

28,2% dintre respondenţi au răspuns: MIHAI BUNĂZIUA, COCKTAIL (CAMPUS TV)

25,1% dintre respondenţi au răspuns: MAGDA IONESCU, C-AM PUS PUNCTUL PE I (CAMPUS TV)

15% dintre respondenţi au răspuns: ALŢII

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

10. Cât de mult ascultați posturile locale de radio?

41,2% adică 428 dintre respondenţi au răspuns: Sub o oră

8,5% adică 89 dintre respondenţi au răspuns: 1-2 ore/zi

50,1% adică 521 dintre respondenţi au răspuns: +3 ore/zi

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

11. Ce site-uri de ştiri locale accesați cel mai des? (Menționați primele trei preferințe, descendent, în ordinea timpului de accesare alocat)

52% dintre respondenţi au răspuns: OPINIA BUZĂU

25,7% dintre respondenţi au răspuns: ŞTIRI DIN SURSE BUZĂU

20,3% dintre respondenţi au răspuns: REPORTER BUZOIAN

22% dintre respondenţi au răspuns: ALTELE.

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

12. Ce posturi locale de radio ascultați cel mai des? (Menționați primele trei preferințe, descendent, în ordinea timpului de vizionare alocat)

47% dintre respondenţi au răspuns: FOCUS FM

32,1% dintre respondenţi au răspuns: CAMPUS

9,3% dintre respondenţi au răspuns: BUZZ FM

11,6% dintre respondenţi au răspuns: ALTELE

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

13. Pe o scară de la 1 la 5, unde 1 reprezintă „deloc” și 5 „totală”, câtă încredere aveți în informațiile furnizate de mass-media locală?

8,3% adică 87 dintre respondenţi au răspuns: 1 – DELOC

8,9% adică 93 dintre respondenţi au răspuns: 2 – FOARTE PUŢINĂ

69% adică 717 dintre respondenţi au răspuns: 3 – AM, ÎN FUNCŢIE DE SUBIECTUL PREZENTAT

11,1% adică 116 dintre respondenţi au răspuns: 4 – AM.

2,4% adică 25 dintre respondenţi au răspuns: 5 – ÎNCREDERE TOTALĂ

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

14. Cât de des cumpărați ziare locale?

1,1% adică 12 dintre respondenţi au răspuns: Zilnic

7,9% adică 83 dintre respondenţi au răspuns: Săptămânal

90,8% adică 943 dintre respondenţi au răspuns: Niciodată

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

15. Cumpărați un ziar sau o publicație locală pentru …

71,3% adică 741 dintre respondenţi au răspuns: Informaţiile furnizate

28,6% adică 297 dintre respondenţi au răspuns: Anunţuri de mică publicitate

16. Accesați site-urile favorite de știri locale …

90,6% adică 941 dintre respondenţi au răspuns: În urma postărilor din social media (Facebook, Twitter și altele)

9,4% adică 97 dintre respondenţi au răspuns: Direct din browser

SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale
SONDAJ AGORA | INFOGRAFIC. Dispariţia presei clasice: moartea ziarelor şi prohodul televiziunilor locale

În calculul procentual au fost publicate procentele întregi şi aproximative prin prima cifră a zecimalelor. Diferenţa de calcul până la 100% este cauzată de lipsa cifrelor ulterioare sau de răspunsurile invalide.

Ultimele 4 întrebări din sondajul de mai sus se referă la sexul respondenţilor, vârstă, studii şi venituri lunare.

Sondajul a cuprins 1038 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 67 de ani, atât din mediul urban, cât şi din mediul rural. Dintre acestea, 538 sunt femei şi 500 bărbaţi. 234 au studii medii, 14 gimnaziale şi 790 studii superioare. Dintre respondenţi, 26 au venituri minime pe economie, 512 câştigă între 2500 şi 3500 de lei/ lună, iar 500 +3500 de lei pe lună. 

Menţiune: Agora Buzău | Sondajul este realizat de Agora Buzău din proprie iniţiativă, în perioada 7 septembrie – 7 octombrie 2021, pe un eşantion minim de 1038 de persoane adulte din Judeţul Buzău, dintr-un total de 430.000, astfel încât rezultatele să fie catalogate drept studiu ştiinţific. Participarea la sondaj nu presupune divulgarea datelor personale de identificare. Agora Buzău nu a colectat şi nu a difuzat datele personale ale respondenţilor.

Metoda de calcul: Cu o probabilitate de 99%, o eroare de maxim 4%, cercetarea este efectuată pentru o masă de 430.000 de persoane, pe un eşantion minim de 1038 de subiecţi. Sondajul a fost realizat telefonic, online – prin intermediul platformei Google Forms şi al website-ului www.agorabuzau.ro şi scriptic.

 

Reclamă Bottom Ad

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.