Peste 5,2 milioane de lei au fost investite, în lucrări de consolidare, pentru ca viaductul Giurca să fie redat traficului greu.

“Unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură de la nivelul județului Buzău a fost finalizat. Viaductul de la Siriu, un drum extrem de important pentru buzoieni, dar mai ales pentru transportatorii care tranzitează zona, este gata după trei ani de la începerea lucrărilor de consolidare. A fost redat, astfel, un drum esențial pentru Valea Buzăului având în vedere că în zonă își vor relua traseul și autobuzele de călători spre Brașov ”, a spus deputatul Gabriel Avrămescu, președinte PNL Buzău.

Proiectul de reabilitare a Viaductului Giurca, zona Siriu , parte din DN10, Buzau –Siriu, de pe DN10, a presupus consolidarea suprafeței carosabile de 7,80 m, prevăzute cu 2 trotuare pietonale, de 1 m lățime utilă și hidroizolație continuă, pe toată lățimea secțiunii transversale. De asemenea, infrastructura a beneficiat și de repararea suprafețelor cu pile de beton, cule și mortare. Concluzia ultimei expertize tehnice impune însă o restricție de tonaj pentru transportul de peste 30 de tone pentru o anumită porțiune de pe Valea Buzăului, respectiv la km 90 + 265 Viaduct Valea Grămăticului .

“Îmi amintesc că una dintre vizitele pe care le-am făcut la viaductul de la Siriu s-a desfășurat în noiembrie, anul trecut, atunci când am mers împreună cu directorul general adjunct CNAIR, Ovidiu Barbier și de directorul general DRDP București, Cătălin Șomode și am discutat cu responsabilii de lucrări despre evoluția construcției. Nu a fost o lucrare simplă, mai ales că structura de rezistență înregistrase degradări masive și drumul devenise un real pericol mai ales pentru traficul greu. În plus, viaductul de la Siriu nu e singura investiție pentru care s-au făcut pași importanți pentru reabilitare. Podul de la Cislău, un alt proiect vital pentru traficul din Buzău, este finalizat în proporție de 50%”, a conchis deputatul PNL Buzău Avrămescu.

Investițiile guvernului PNL pentru obiectivele strategice de infrastructură sunt prevăzute ca fiind prioritare în programul de guvernare. De altfel, reamintim că Planul Național de Redresare și Reziliență, aprobat în urmă cu două zile, prevede investiții în infrastructura rutieră de 7,6 miliarde de euro, o sumă record pentru investiții în acest sector pentru care Guvernul României a făcut demersuri intense la nivelul Comisiei Europene pentru aprobarea acestei alocări.

Reclamă Bottom Ad

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.